Kalba ekspertai Naudinga žinoti Rajono problema

Sukčiai gudrauja – „stabdo“ mokėjimus už būsto priežiūros paslaugas

Į „Kalba vilniečiai“ redakciją kreipėsi Lazdynų mikrorajono gyventoja, informuodama apie naujas sukčių apgaules. Moteris sulaukė įtartino skambučio fiksuoto ryšio telefonu, todėl negalėjo identifikuoti sukčių numerio. Gyventoja pasakojo, kad skambinęs vyras prisistatė esantis iš namų priežiūros įmonės, net nurodė vardą bei pavardę – prisistatė Gedimino Šileikio vardu. Apsimetėlis esą pranešė apie stabdomą gyventojos mokėjimą, domėjosi bute deklaruotų asmenų skaičiumi, kaip atsiskaitoma už būsto paslaugas.

Tai jau ne pirmas sukčių bandymas pasinaudoti daugiabučius administruojančių įmonių atstovais, siekiant apiplėšti gyventojus. Įmonės „Mano būstas“ daugiabučių namų administravimo departamento direktorius Mindaugas Genys sako, kad įmonė gyventojų mokėjimų nestabdo, išskyrus atskirus atvejus. Tačiau iniciatyva turi būti iš pačio gyventojo, viskas turi būti suderinama. Atsiskaitymą už būsto paslaugas taip pat renkasi patys gyventojai, nepriklausomai nuo siūlomų galimybių.

„Mūsų darbuotojai mokėjimų tikrai nestabdo. Esant permokai, gyventojai tai gali matyti savo sąskaitose ir einamąjį mėnesį mokėti mažiau ar visai nemokėti, jei mokėtina suma mažesnė nei įmokėta suma. Kadangi šiuo metu skatiname gyventojus už būsto paslaugas atsiskaityti patogiai, naudojantis eBŪSTO programėle, mūsų darbuotojai gali pasiūlyti ją išbandyti. Tačiau sąskaitų mokėjimo būdas yra gyventojo asmeninis apsisprendimas. Sulaukus panašaus skambučio reikėtų pranešti apie tai savo namo vadybininkui arba policijai“, – pabrėžė M. Genys.

Gyventojai raginami būti budriais, nepasikliauti telefonu siūlomomis paslaugomis ir neįsileisti į butus nepažįstamų žmonių. Jei į namus atvykęs asmuo prisistato įmonės atstovu, tačiau kelia įtarimą, paprašykite pateikti dokumentus. Susirūpinus dėl savo saugumo, patartina kreiptis į policiją.