Kalba ekspertai Rajono problema

Vilnius pralaimėjo kovą su eismo spūstimis

Vairuotojai sostinėje piko metu nuolat įkalinami spūstyse
Vairuotojai sostinėje piko metu nuolat įkalinami spūstyse

Vilniuje eismo spūstys tik didėja ir panašu, jog ateityje jos nesumažės. Spręsti problemų nepadeda nei išmanieji šviesoforai, nei specialios eismo juostos. Sostinės valdininkai esminių pokyčių nežada, o gatvėse, tarsi praeitame šimtmetyje, transporto srautus ėmėsi reguliuoti policininkai.

Rekordinis laikas, praleistas spūstyse

Interneto platformoje atvirasvilnius.lt galima rasti informaciją apie labiausiai užsikimšusias sankryžas. Vidutiniškai piko metu keliaujantys Geležinio vilko g. (tiek iš, tiek į centrą), Olandų g., Kareivių ar Ozo g. jau žino, kad čia teks kaip reikiant pastoviniuoti, tačiau statistika stebina dar labiau – vidutiniškai labiausiai užsikimšusiose sankryžose praleidžiama apie dvi valandas! O visų kamščių kiekis viršija per pusę tūkstančio.

Labiausiai eismo kamščiuose „skęstančiose“ sankryžose praleidžiamą laiką per pastarąsias 30 dienų padalinus iš nustatytų minučių net galima skaičiuoti paromis. Štai keliaujantys Olandų g. link Olandų g. žiedo čia spūstyse praleido 6020 min., o tai yra daugiau nei keturios paros! Keliaujantys Geležinio vilko g. link Geležinio vilko-Žalgirio g. sankryžos čia praleido 4435 min. – daugiau nei tris paras. Ir šią statistiką galimą tęsti…

Sostinės valdininkai kraipo galvas, bet sprendimo, kuris bent iš dalies išvaduotų Vilnių nuo spūsčių, kol kas neturi. Tiesa, Vilniaus savivaldybė pabandė vairuotojus atpratinti į darbus važinėti nuosavais automobiliais ir įrengė vadinamąsias „Statyk ir važiuok“ stovėjimo aikšteles. Toks sprendimas patyrė fiasko, o interneto platybėse jos tapo pajuokos objektu. Net ir sumažinus stovėjimo kainą 4 kartus, šios aikštelės iki šiol stovi beveik tuščios.

Vairuotojams nėra patrauklių alternatyvų

Apie sostinės eismo kamščius aštriai pasisako Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas Eduardas Kriščiūnas, manantis, kad didžioji problema yra patrauklių alternatyvų asmeniniam automobiliui nebuvimas. „Viešasis transportas stovi tuose pačiuose kamščiuose kaip ir privatūs automobiliai, o dviračiu į miesto centrus atvažiuoti vis dar sudėtinga. Troleibusas turi nuvežti greičiau nei automobilis, nes kitaip persėsti sutiks tik idealistai. Kad galėtų vežti greičiau, turi būti atskiros juostos.“

Pasak E. Kriščiūno, 2013-ais kai kur pridėtos „A“ juostos buvo tvarus sprendimas. „Visi kiti sprendimai (papildomos stovėjimo vietos, gatvių platinimai) situaciją tik blogino, nes jie kamščių „problemą“ sprendžia labai trumpam laikotarpiui ir dar daugiau žmonių skatina rinktis automobilį kelionėms mieste.“, – įžvalgomis dalinosi dviratininkų bendrijos pirmininkas.