Naudinga žinoti

112: kokių pranešimų sulaukiama karantino metu?

Nors šiomis dienomis įprasta kalbėti apie sergančius, naujai užsikrėtusius ar mirštančius Lietuvos gyventojus nuo COVID-19 viruso, tačiau Skubiosios pagalbos tarnybų telefonu 112 kreipiamasi ir dėl kitų bėdų. Ar pilnatis, penktadieniai ir pašalpos mokėjimo diena turi įtakos didesniam skambučių skaičiui?

Antrojo karantino metu išskiriami TOP 3 iškvietimai visos šalies mastu, dėl kurių dažniausiai į incidento vietą vyko Bendrojo pagalbos centro tarnybos –  kelių eismo taisyklių pažeidimai, įvairūs viešosios tvarkos pažeidimai bei smurtas artimoje aplinkoje.

Pasiteiravome ir situacijos apie paskutines dvi savaites. Bendrojo pagalbos centro teigimu, jos nelabai kuo ir skyrėsi nuo dar besitęsiančio antro karantino. Neišvengta kelių eismo taisyklių bei viešosios tvarkos pažeidimų, tačiau iškilo policijos neklasifikuoti įvykiai.

Taip pat išsiskyrė ir sausio mėnesio pabaiga. Į šalį atklydęs gausus sniegas ugniagesiams gelbėtojams pridarė daugiau darbo nei eilinę dieną. Nuo važiuojamosios kelio dalies, pastatų ar automobilių teko šalinti užvirtusius medžius bei jų šakas.

Didelį skambučių srautą lemia ir išoriniai veiksniai. Dažniau nei įprastai žmonės kreipiasi, kai vieną dieną sutampa pilnaties, penktadienio ir pašalpos mokėjimo faktoriai. Padidėja nelaimingų atsitikimų penktadieniais, savaitgaliais bei šventinėmis dienomis, kai šalies gyventojai labiau atsikvepia nuo prabėgusios savaitės rūpesčių, vartoja alkoholį.

Be svarbių kreipimųsi Skubiosios pagalbos telefonu neišvengta ir klaidingų. „Iš tiesų gana daug žmonių nežino, ar klaidingai įsivaizduoja numerio 112 paskirtį ir skambina juo prireikus bet kokios pagalbos (dažniausiai norėdami iškviesti avarinę tarnybą ar sužinoti kokį nors telefono numerį)“, – sako Bendrojo pagalbos centro atstovė.

Ji taip pat pabrėžia, jog antrojo karantino metu padidėjo skambučių skaičius iš gyventojų, kurie nori gauti informaciją apie koronaviruso testavimo registraciją. Žmonės konsultuojasi ir dėl saviizoliacijos, judėjimo ribojimų bei kitų, su pandemija susijusių reguliavimų. Šie skambučiai nesutrikdo Bendrojo pagalbos centro darbo ir žmonėms patariama, kur reikėtų kreiptis jiems rūpimu klausimu.

Paklausus Bendrojo pagalbos centro atstovės apie melagingus iškvietimus, ji teigia, jog neišvengiama ir tokių. „Melagingų skambučių netrūksta. Visuomenė paprastai girdi apie melagingus pranešimus, kai pranešama apie užminuotus pastatus, tačiau tie pranešimai yra tik ledkalnio viršūnė – žymiai daugiau yra pranešimų, kai tarnybas be reikalo kviečiasi neblaivūs asmenys. Paskambinę numeriu 112, jie praneša, kad jiems grasinama arba prieš juos smurtaujama, o nuvykus į įvykio vietą policijai paaiškėja, kad pranešimas neatitinka tikrovės ir policija iškviesta melagingai“, – sako Bendrojo pagalbos centro atstovė.

Išanalizavus bendrą skambučių srautą pagal atskirus mėnesius pastebėta, jog daugiau skambučių sulaukiama vasaros metu. Tam įtaką daro atostogų metas, kai žmonės labiau atsipalaiduoja, pramogauja ir kartais užmiršta saugaus elgesio taisykles. Atstovė taip pat pabrėžia, jog Skubiosios pagalbos tarnybų telefonu 112 gyventojai dažniausiai kreipiasi, kai vasarą įvyksta nelaimingi atsitikimai prie vandens, patiriamos įvairios traumos, sveikatos sutrikimai dėl šilumos smūgio, apsinuodijimo ar vabzdžių įgėlimo, įvyksta nelaimingi įvykiai žaibuojant ir pan.