Kalba ekspertai Naudinga žinoti

Aistis Mickevičius: pačiulių aromatas pritraukia pinigus

Kvepalai – vienas iš būdų išreikšti save bei savo charizmą. Šiais laikais apstu įvairių kvapų ir aromatų, todėl verta apdairiai ir tinkamai išsirinkti būtent unikaliai tinkančius Jums. Aistis Mickevičius mielai dalijasi savo patarimais, kaip išsirinkti norimus kvepalus ir atskleidžia, kokius kvapus mėgsta lietuviai. 

Kaip kilo idėja įkurti nišinės parfumerijos prekės ženklą „FUMparFUM“?

– Pradžioje parfumerija domėjausi kaip hobiu, bet ilgainiui supratau, kad kvapų pasaulis yra nepaprastai platus, įdomus ir vertas gilesnio pažinimo. Tuomet nusprendžiau gilintis, mokytis, rinkti informaciją. Taip žingsnis po žingsnio pradėjau pats kurti aromatines kompozicijas. Natūraliai kilo poreikis prekiniam ženklui, po kurio vėliau galėčiau toliau vystyti šią veiklą. Galvojant pavadinimą išbandžiau daug variantų, žodžių kombinacijų, kol „šovė“ mintis pavadinime užkoduoti savotišką parfumerinį kalambūrą. FUMparFUM pavadinimui atsirasti padėjo lotyniškas PER FUMUM (liet. pro dūmą), itališkas PROFUMO ir prancūziškas PARFUM.

Kokiais „FUMparFUM“ prekinio ženklo pasiekimais labiausiai didžiuojatės, džiaugiatės?

– Labai didžiuojuosi įvairiomis kūrybinėmis kolaboracijomis, tarp jų su „MOTERS“ žurnalu (kūrėme šio žurnalo 100-čiui skirtą aromatą), elektroninės muzikos ir mados duetu BEISSOUL & EINIUS, prabangia sanatorija „Vytautas Mineral Spa“, radijo stotimi M-1, kelionių agentūra „West express“, taip pat prancūzų konceptualaus dizaino parduotuve „FrenchTrotters“. Pastariesiems sukūrėme ir pagaminome 2 originalius aromatus. Netrukus prasidės kūrybinis bendradarbiavimas su vienu lenkų kosmetikos gamintoju. Taip pat nemažiau svarbi meninė pusė – šiemet pristatėme prekinio ženklo „FUMparFUM“ 10-čiui skirtą olfaktorinio (liet. uodžiamojo) meno parodą, trukusią visą mėnesį ir sutraukusią ne vieną šimtą smalsių lankytojų.

Kokius kvapus mėgsta būtent lietuviai? Kas jiems svarbu?

– Lietuviai, kaip tikri šiauriečiai, mėgsta šiltus, sodrius aromatus. Rytų įtaka pastebima lietuviškuose sunkių, rytietiškų, prieskoninių, egzotinių kompozicijų pasirinkimuose. Mums patinka medienos, įvairių dervų, odos, tabako natos.

Palyginus lietuvius su užsieniečiais, ar labai stipriai skiriasi mūsų požiūris į aromatus?

– Kiekvieno krašto žmonių kvėpinimosi įpročiai yra skirtingi, suformuoti aplinkos, tradicijų, netgi mitybos įgūdžių. Štai, pavyzdžiui, skandinavai, daugiausia gyvenantys prie vandens, valgantys daug žuvies, labiau mėgsta vandeningus, jūrinius aromatus. Amerikiečiai, saldžios, cukraus kultūros žmonės, neabejingi vanilės, uogų, vaisių natoms.

Ar aromatai, kvapai daug pasako apie žmogų?

– Taip, tai mūsų nematomas rūbas, tam tikra vizitinė kortelė, kuri mus puikiai charakterizuoja ir reprezentuoja. Todėl parfumerija turėtų būti itin individualus pasirinkimas, stiliaus, o ne mados dalykas. Juk kiekvienas esame individualybė, o pasirinktas aromatas gali puikiai atspindėti mūsų asmenybės spalvas.

Kokiais kvepalais patartumėte kvėpintis, jog lydėtų sėkmė ir džiugi nuotaika?

– Nuotaiką nepaprastai pakelia įvairūs citrusai. Kiek sunkiau patarti dėl sėkmės, bet, pavyzdžiui, jei norite, kad jus lydėtų finansinė gausa, rekomenduočiau piniginę kvėpinti aromatu su pačiulių nata (tinka ir natūralus pačiulių eterinis aliejus). Sakoma, jog pačiulis pritraukia pinigus.

Kokie vyriški ir moteriški aromatai labiausiai atkreipia praeivių dėmesį ir uoslę?

– Aš nežinau, ar išties turėtų būti tokia siekiamybė – atkreipti praeivių dėmesį. Kvėpinantis labai svarbu suvokti, jog tai, kas patinka jums, nebūtinai patiks visiems aplinkui, todėl šiuo metu nėra geras tonas labai aktyviai dominuoti aplinkoje savo aromatu. Geriau santūriau. Saikas dar niekam nepamaišė. Savo laiku, pavyzdžiui, komercinėje parfumerijoje vyrams net nebūdavo siūloma Pure Perfume koncentracijos gaminių, kad labai neįsijaustų.

Kaip išsirinkti sau patinkantį kvapą, kuris priverstų jaustis ypatingu ir unikaliu?

– Nuėjus į kvepalų parduotuvę reikia neskubėti, daug aromatų padegustuoti, kad rasti tą, kuris labiausiai patinka, ir prieš perkant būtinai išbandyti ant savo odos, mat kiekvieno mūsų odos pH yra unikalus ir savaip veikia aromatų molekules. Taigi, toks testas parodo, ar aromatas jums limpa, kiek ilgai laikosi ir kaip gražiai (arba ne) skleidžiasi ant jūsų odos.

Ar vertėtų turėti tokį kvepalų kiekį, kuris praverstų kiekvienai progai?

– Taip. Vienareikšmiškai. Šiais laikais kvepalų galima ir rekomenduojama turėti bent keletą skirtingų flakonų, mat gyvename dinamišką gyvenimą, kasdien patiriame daug skirtingų socialinių situacijų, o kur dar sezoniškumas, įvairios progos bei nuotaikos.

Ar turite svajonių, susijusių su prekės ženklu „FUMparFUM“? Kokios jos?

– Svajoju sukurti stiprų tarptautinį prekės ženklą, puikiai reprezentuojantį Lietuvą pasaulyje.