Naudinga žinoti

Galima pasidžiaugti – parkavimas mieste dar nepabrango

Žygimanto Gedvilos nuotr.

Dar praėjusiais metais vilniečius pasiekė žinia, jog nuo sausio 1-osios nutarta keisti rinkliavos už automobilių parkavimą zonų ribas. Visgi, kol kas automobilių vairuotojai pasimetę – rinkliavų zonos sostinėje liko nepakitusios. Pasidomėjome, kodėl taip yra.

Darbai jau vyksta

Į „Kalba vilniečiai“ redakciją kreipėsi sostinės centre gyvenantis Mykolas. Vyras sako, kad mieste nepakito parkavimo zonų žemėlapis, nors prieš Naujuosius buvo kalbama, kad vairuotojams nuo sausio 1 dienos už automobilių stovėjimą teks labiau paploninti pinigines. „Turėjo keistis zonos, tačiau jau savaitė kaip niekas nepasikeitė“, – stebėjosi vilnietis.

Kaip aiškina Vilniaus „Susisiekimo paslaugos“ Komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė, sausio 1-oji yra tik sprendimo įsigaliojimo data. Nuo šios dienos prasideda laikotarpis, per kurį visi numatyti pokyčiai yra įgyvendinami: keičiamas parkavimo zonų ženklinimas, informacija ant mokėjimo automatų ir panašiai.

„Visi  pakeitimai bus įgyvendinti per sausio mėnesį, tačiau labai svarbu, jog vairuotojas, atvykęs į tam tikrą vietą pastatyti automobilio, stebėtų kelio ženklinimą bei, kaip ir anksčiau, juo remtųsi“, – teigia „Susisiekimo paslaugos“ atstovė.

M.Bielinytės teigimu, visi pertvarkymai vyks paraleliai: nuo zonų ženklinimo pakeitimo, informacijos ant mokėjimo automatų ir pakeitimų mobiliosiose, apmokėjimo už parkavimą, programėlėse. Jei konkrečioje zonoje bus pakeistas ženklinimas tai ir programėlėje iškart bus įvedama nauja informacija.

Kalbinta moteris pasakoja, jog pakeitimai Vilniaus gatvėse jau vyksta. Darbus atsakingi darbuotojai pradėjo nuo pat pirmųjų sausio dienų, kaip ir buvo planuota. Iki sausio 7 dienos parkavimų zonos buvo pakeistos Šv. Kazimiero, Bokšto, Savičiaus, Latako, Rusų, Šv. Mykolo, A. Volano ir Maironios gatvėse, tačiau šis sąrašas yra pildomas kiekvieną dieną.

Atsakingi už žalias šviesoforų rodykles

E. Blaževič nuotr.

Įmonės „Susisiekimo paslaugos“ darbuotojai Vilniuje yra atsakingi ne tik už parkavimo zonų pakeitimo darbus, bet ir už nesutarimų sukėlusį sprendimą iki sausio 1-osios Vilniuje nukabinti visas papildomas žalias šviesoforų rodykles.

Daugelis vilniečių atkreipė dėmesį, jog paskutinės papildomos šviesoforų rodyklės sostinėje buvo nukabinamos paskutiniąją praėjusių metų dieną – gruodžio 31-ąją. Visgi, paklausta, ar tai negalėjo sutrukdyti „Susisiekimo paslaugų“ darbuotojams parkavimo zonas Vilniuje pakeisti sausio pirmosiomis dienomis ar iki jų, M. Bielinytė pasakoja, jog viskas vyksta taip, kaip planuota.

„Viskas buvo daroma pagal planą, kuris tuo metu buvo patvirtintas. Paskutinėmis gruodžio savaitėmis orientavomės ne tik į žalių rodyklių nuėmimą, bet ir į sankryžų, kuriose rodyklės buvo nuimtos, paruošimą. Dalyje sankryžų jau yra atsiradusios ir šviesoforų sekcijos, ir dalis programinių pakeitimų. Nuo pat pradžių skelbėme, jog tai nėra baigtinis procesas, vadinasi, gruodžio 31-ąją pašalinus papildomas rodykles, visi programiniai ir infrastruktūriniai pakeitimai nėra baigiami“, – akcentuoja M. Bielinytė.

Anot pašnekovės, nuo sausio 1-osios „Susisiekimo paslaugos“ atstovai gali stebėti ir matyti situaciją, realius eismo srautus ir atitinkamai reaguoti į situaciją, priimant dar geresnius sprendimus. Moteris tikina, jog net ir atšaukus žalių rodyklių nuėmimą bei esant reikalui jas pakabinti vėl, jie žmogiškųjų resursų nepristigs ir visus darbus, kaip ir planuota, atliks laiku.

Pakeitimų priežastys – svarios

Dar praėjusiais metais gyventojams pateikiant informaciją apie būsimus pasikeitimus „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė sakė, jog nuolat atliekant stovėjimo vietų užimtumo stebėjimus, kuomet piko metu jis viršija 85 proc., tokios vietos natūraliai nebeatlieka savo pagrindinės funkcijos, taigi, parkavimas vyksta chaotiškai.

„Maždaug penktadalį srauto Senamiestyje sudaro būtent vietos ieškantys vairuotojai. Visų zonų ribas koreguojame ten, kur matome didžiausią užimtumą, kad būtų išlaikytas tolygus srautų pasiskirstymas. Šį rudenį atlikome naujausią vairuotojų apklausą – beveik 70 proc. respondentų pritaria, jog mokamas stovėjimas įveda daugiau tvarkos, o tai yra didelis pačių vairuotojų suvokimo ir vertinimo pokytis“, – pasakojo  M. Gusarovienė.

„Susisiekimo paslaugos“ direktorės teigimu, visos zonų ribos koreguojamos ten, kur yra fiksuojamas didžiausias užimtumas, kad būtų išlaikytas tolygus srautų pasiskirstymas.

„Susisiekimo paslaugos“ direktorės  teigimu, tokiu sprendimu siekiama ne tik reguliuoti eismo srautus, netvarkingą parkavimą centro prieigose ir kitose miesto vietose, o ir daugiau erdvės suteikti pėstiesiems, dviratininkams, mažinti triukšmo lygį mieste, oro taršą, asmeninio transporto naudojimą, skatinti alternatyvius keliavimo būdus, taip įgyvendinant miesto darnaus judumo plano tikslus. Prognozuojama, kad po šių rinkliavos zonų plėtros keitimų automobilių vietų užimtumas mieste galėtų sumažėti maždaug 12 procentų.

Pagrindiniai zonų ribų pakeitimai:

  • Mėlynoji zona nuo šiol apims buvusią raudonąją zoną ir dalį geltonosios zonos ties Lukiškėmis ir Gynėjų gatve, kuriose automobilių srautai per pastaruosius metus ryškiai išaugo.
  • Raudonąja zona tampa Užupis, Senamiesčio prieigos nuo Pylimo gatvės, Konstitucijos g. prieigos, kuriose telkiasi verslo centrai, daugėja traukos objektų, ir teritorija tarp Gedimino pr., J. Jasinskio ir A. Rotundo gatvių.
  • Geltonoji zona apims Žvėryno dalis tarp Latvių ir Paribio gatvių, teritoriją prie buvusio „Audėjo“ centro, Paupio kvartalas, dalis Naujamiesčio bei Šnipiškės iki Žalgirio gatvės. Taip pat geltonąja zona šiltuoju sezonu nuo gegužės 1 iki rugsėjo 30 d. tampa erdvės prie Valakampių paplūdimio, Balsio, Balžio ir Tapelių ežerų.
  • Žaliąja zona tampa Antakalnio dalis aplink Sapiegų parką, kuriai pritarė ir šių apylinkių gyventojai.

Visų rinkliavos zonų ribos: http://arcg.is/0LnzD4

Pasikeitusių parkavimo zonų žemėlapis