Uncategorized

Įdomiausi faktai apie geležinkelius

Vilniaus geležinkelio stotis

Jei pagal svarbumą išdėliotumėte transporto priemones, kurioje vietoje atsidurtų traukiniai? Nors tai labai patogi transporto priemonė, svarbi tiek keleiviams, tiek kroviniams, tačiau mažai kas traukinius laiko nepakeičiamai svarbiais. Visgi, faktai apie juos įdomūs ir stebinantys,  tad  pristatome keletą įdomybių apie traukinius.

Kaip prasidėjo Vilniaus geležinkelio stoties istorija?

Nors pirmas užregistruotas traukinys nuo Daugpilio pusės į Vilniaus stotį atriedėjo 1860 m. rugsėjo 4 d. viešojo eismo tuomet nebuvo, nes jam trukdė nebaigti darbai, ypač per Dauguvą statomas tiltas. Jis buvo užbaigtas tik 1862 metais. Tik 1862 m. kovo 15 d. buvo atidarytas traukinių eismas iš Peterburgo į Vilnių ir iš Vilniaus į Virbalį. 1862 m. gruodžio 15 d. pradėtas reguliarus eismas ir į Varšuvą.

19 a. kelionė iš Peterburgo į Vilnių trukdavo beveik 19 valandų. Ruožuose Vilnius–Dūkštas ir Vilnius Virbalis per parą kursavo tik 2 poros keleivinių traukinių ir viena pora prekinių traukinių. Vilniaus– Varšuvos kryptimi kursavo 2 poros keleivinių traukinių ir viena pora prekinių traukinių per savaitę. Dar per Daugpilį iš Vilniaus į Rygą važiavo viena pora traukinių per parą. Geležinkelis buvo vienkelis, tik tarp Vilniaus ir Lentvario – dvikelis.

Traukinių greitis buvo nedidelis. Pavyzdžiui, traukinys su I ir II klasės vagonais iš Vilnius į Kauną važiavo 2 val. 45 min. Vidutinis greitis siekė apie 38 km / h. Keleivis už varstą traukiniu pirmos klasės vagone turėjo mokėti 3 kapeikas,  antros klasės – 2,25, trečios – 1,25 kapeikos. Keleivių vežimo pajamos nepadengdavo išlaidų.

Kiek per šiuos metus keliavo žmonių Vilnius–Kaunas–Vilnius maršrutu?

Pandemija padarė įtaką keleivių srautams, visgi šis maršrutas išliko pačiu populiariausiu, šiemet (skaičiuojant iki lapkričio mėnesio) juo keliavo 826 231 keleivis.

„Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ duomenimis, šiemet apie 40 proc. maršruto Vilnius–Kaunas–Vilnius keleivių sudarė klientai, vykstantys į darbus ar iš jų. Skaičiuojama, kad šiuo metu terminuotus šio maršruto bilietus turi daugiau kaip pustrečio šimto keleivių.

Kokiu greičiu važiuoja traukiniai maršrute VilniusKaunasVilnius?

Ekspreso vidutinis greitis siekia 90 km/h., įprasto reiso – 79 km/h. Svarbu pastebėti, kad tai vidutiniai greičiai, kadangi maršrute Vilnius–Kaunas esančioje atkarpoje išvystomas ir 140 km/h greitis.

Pagrindinis rodiklis pasiekiamam greičiui yra infrastruktūra, todėl greitesnės kelionės lauks po baigtų kelio darbų ir „Rail Baltica“ projekto starto.

Kokias užsienio šalis galima pasiekti traukiniu iš Vilniaus geležinkelio stoties?

Šiuo metu dėl koronaviruso pandemijos visi tarptautiniai maršrutai yra sustabdyti. Bet iki pandemijos iš Šiuo metu dėl koronaviruso pandemijos visi tarptautiniai maršrutai yra sustabdyti. Bet iki pandemijos iš Vilniaus geležinkelio stoties galima buvo pasiekti Latvijos miestą Daugpilį ir Baltarusijos sostinę Minską.

Kiek kilometrų apima geležinkelių tinklas Lietuvoje? Kiek per vieną dieną vykdote traukinių reisų?

Šiuo metu vykdome 153 traukinių reisus. Tai mažesni skaičiai nei įprastai – dėl koronaviruso pandemijos tebėra sustabdyti visi tarptautiniai maršrutai, vietiniuose maršrutuose yra mažiau reisų – jie optimizuoti, atsižvelgiant į mažesnį keleivių skaičių. Geležinkelių tinklas Lietuvoje sudaro 1910,7 km.

Kiek „Lietuvos geležinkeliuose“ dirba darbuotojų?

Visoje „Lietuvos geležinkelių“ grupėje iš viso dirba apie devynis tūkstančius darbuotojų. Esame vienas didžiausių šalies darbdavių.

Kiek Lietuvoje yra traukinių stočių?

Šiuo metu Lietuvoje veikia 21 traukinių stotis.

Kiek per metus nelaimingų atvejų atsitinka (avarijų, savižudybių)? Kokia didžiausia laikoma avarija?

Traukinys yra viena saugiausių transporto priemonių. Nelaimingų atsitikimų, kurių metu nukentėtų traukinio keleiviai, Lietuvoje nebuvo nuo aštunto dešimtmečio (1975 m.).

Kalbant bendrai apie žūtis ant bėgių – tokių atvejų, deja, būna keletas per metus. Todėl labai svarbu, kad žmonės elgtųsi atsakingai – nekirstų bėgių neleistinoje vietoje, jais nevaikščiotų.

Ką reiškia Lietuvos geležinkelių spalvinė gama bei simbolika?

Neseniai (liepos pradžioje) pakeitėme „Lietuvos geležinkelių“ ir dukterinių bendrovių prekės ženklus, spalvinę jų gamą. „Lietuvos geležinkelių” pavadinimas išlieka, tačiau pristatytas patriotiškumą akcentuojantis naujas jo trumpinys – LTG. Svarbiausias naujojo įmonių grupės logotipo akcentas – rodyklės simbolis, įkūnijantis judėjimą, pažangą. Ženklas taip pat simbolizuoja LTG grupės misiją jungti žmones ir verslus. Grupės ženklų spalvos kartu sukuria Lietuvos trispalvę – taip atspindimas įsipareigojimas kurti naudą savo šaliai.

Ką galima pamatyti Geležinkelių muziejuje?

Šiuo metu vykdomas muziejaus vidaus ekspozicijos modernizavimas. Planuojama atidaryti naujai įrengtą muziejų 2021 m. Muziejaus lauko ekspozicija veikia balandžio–lapkričio mėnesiais. Ekspozicija įsikūrė Vilniaus geležinkelio stoties teritorijoje, buvusių senųjų vagonų dirbtuvių vietoje, kur vėliau veikė skubos kelynas. Muziejaus lauko ekspozicija užima 1,20 ha plotą. Ją sudaro keturi keliai ir trys kelio gardelės, ant kurių išdėstyta daugiau kaip 30 geležinkelio technikos eksponatų. Ant rampos eksponuojama daugiau kaip 20 įvairių geležinkelių istoriją menančių kelininkų darbo įrankių, technikos, bėgių kolekcija.