Paslaugos Šiandien rajone

Karantino metu internetinės prekybos augimas: ką perka klientai?

Karantino metu uždarytos fizinės parduotuvės, restoranai ir įvairias paslaugas teikiančios vietos paskatino gyventojus rinktis ar ieškoti būdų įsigyti jiems reikalingas prekes. Būtent šiuo metu daugelio išsigelbėjimu tapo internetinės parduotuvės. Tačiau, ką žmonės pirko dažniausiai ir ką perka daliai parduotuvių vėl pravėrus savo duris?

Kaip pasakoja vienos didžiausių internetinių parduotuvių Lietuvoje „Pigu.lt“ komunikacijos vadovė Raimonda Strazdauskaitė, šioje platformoje klientų srautai karantino metu auga tiek dėl ateinančių naujų, tiek dėl dažniau perkančių jau esamų klientų. Taip pat įdomu, jog didėja ir perkančiųjų krepšelio dydis. Tam didelės įtakos turi ne tik įpročių pokyčiai karantino metu, bet ir naujų prekių atsiradimas asortimente. Ateinant naujoms parduotuvėms, prekių ženklams, klientams vis lengviau viską rasti vienoje vietoje.

Karantinas ir būtinybė skirti maksimalų dėmesį saugumui atnešė nemažai pokyčių. Keitėsi tiek pirkėjų įpročiai, tiek pardavėjų veikla. „Pirmiausia didžiausią dėmesį skyrėme saugumui – saugiai darbuotojų ir klientų aplinkai kurti. Atsisakėme atsiskaitymo grynaisiais, pagal visus reikalavimus pertvarkėme savo parduotuves į užsakymų atsiėmimo punktus, darbuotojus aprūpinome visomis reikalingomis priemonėmis, siekiant maksimaliai sumažinti darbuotojų tarpusavio kontaktą, organizuojame darbą sandėlyje trimis pamainomis“, – pasakoja R. Strazdauskaitė.

Didėlė apsaugos priemonių paklausa

Anot „Pigu.lt“ atstovės, karantino metu kone daugiausia klientų, įsigyjančių įvairių prekių, būtinų saugumui ir sveikatai. Kalbama apie įvairias šiuo momentu aktualias priemones veido, rankų apsaugai, dezinfekcijai.

Kitos pastarosiomis savaitėmis populiarios kategorijos – žaislai, laisvalaikio ir kitos prekės vaikams, kurios, akivaizdu, reikalingos tiek vaikų, tiek tėvų gerai savijautai užtikrinti. Auga kosmetikos prekių kategorija.  Sprendžiant iš tam tikrų prekių pardavimų, kai kurie klientai tiesiog įsirengia grožio saloną namuose.

Prekių pasirinkimą nulėmė šilti orai

Taip pat pastebėta, kad ųiuo metu internete tapo labai populiarūs lauko baldai, sodo prekės, tokios kaip šiltnamiai ar vejapjovės. „Auga poreikis sporto inventoriui ir laisvalaikio lauke prekėms – batutams, čiuožykloms, smėlio dėžėms, kepsninėms ir paspirtukams“, – teigia „Pigu.lt“ atstovė.

Su pagerėjusiais orais matome itin didelę sezoninių prekių paklausą: lauko baldų pardavimai šoktelėjo dvigubai. Žmonės taip pat ieško saugesnių transporto alterntatyvų, galimybių nuvykti kur nors mieste be kontakto, tad 2 kartus augo dviračių pardavimai – ypač populiarūs miesto dviračiai, kurių kaina vidutiniškai siekia apie 200 eurų. Matyt dėl panašių priežasčių populiarėja ir el. paspirtukai. Pastarųjų pardavimai jau praėjusiais metais  buvo pakilę, tačiau šiemet jie išaugo 3 kartus, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Pirkėjai jau patyrę, tad renkasi galingesnius, brangesnius modelius, jiems rūpi didesnis nuvažiuojamas atstumas, greitis, gebėjimas įveikti statesnes įkalnes.

Žmonės, gyvenantys individualiuose namuose, ieško veiklos ir sau, ir vaikams, todėl matome, kad batutų parduodama apie 40 proc. daugiau. Išaugo, lyginant su pernai, ir populiariausių batutų skersmuo – nuo maždaug 2,5 iki 4 metrų ir daugiau. Populiarėja į žemę įkasami batutai.

Itin sparčiai šiuo metu senka ir mūsų sportinių prekių atsargos. Matome, kad užsidarius sporto klubams, žmonės linkę aktyviai leisti laiką, tad 3 kartus išaugo svarmenų bei 2 kartus – treniruoklių pardavimai.