Šiandien rajone

Vasarą jutikliai fiksavo dviratininkų rekordą

Vilniečių judėjimo mieste įpročiai sparčiai keičiasi. Vis daugiau gyventojų aktyviam laisvalaikiui renkasi dviratį. „Kalba vilniečiai“ pakalbino  savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovę  Miglę Bielinytę, kuri pasidalijo ne tik apie dviračių jutiklių fiksuotais skaičiais, bet ir papasakojo apie savivaldybės įgyvendinamą Darnaus judumo mieste planą. Taigi, kokios naujovės laukia dviratininkų?

Šiemet 66 proc. dviratininkų daugiau

Kaip pasakoja savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė, naujausi duomenys rodo, kad lyginant balandžio – rugpjūčio mėnesių srautus, šiemet dviratininkų skaičiuojama net 66 proc. daugiau (2019 m. –  virš 215 tūkst., 2020 m. – virš 356 tūkst.).

Daugiausia dviratininkų srautų jutikliai šiemet skaičiavo birželio (daugiau kaip 85,5 tūkst.), liepos (daugiau kaip 83 tūkst.) ir rugpjūčio (beveik 76 tūkst.) mėnesiais.

„Vilniuje organizuojama daugybė veiklų, kad žmonės po miestą judėtų patogiai, nepriklausomai nuo to, kokį būdą pasirinks – viešuoju transportu, dviračiu, automobiliu, pėsčiomis, paspirtuku ar dar kitaip. Judumas ir jo pritaikymas mieste gyvenančiam žmogui, jo poreikiams, yra vienas miesto prioritetų ir vienas pagrindinių kokybiško gyvenimo mieste elementų“, – sako M. Bielinytė.

Anot pašnekovės, srautų augimui įtakos turėjo ir pandemija – pasikeitusi kasdienė rutina lemia ir judumo įpročius. Pavyzdžiui, gerokai daugiau žmonių dirbo ir tebedirba iš namų, tad dviratį mina ne tik laisvalaikio leidimui ar pažinimui, tačiau renkasi ir kaip transporto priemonę judėti po miestą.  Tai svarbus pokytis – jog dviratis vis labiau tampa ne tik pramoga, tačiau ir įprastu, kasdieniu pasirinkimu judėti į darbą, sporto klubą, susitikimus ir kitur, kur įprastai dažniau buvo judama, pavyzdžiui, automobiliu.

Pristatyta nauja strateginė kryptis

Vilnius turi patvirtintą Darnaus judumo mieste planą, kuris numato, kaip per artimiausią dešimtmetį iki 2030 m. miestas keičiasi ir keisis, kad geriausiai atitiktų vilniečių judėjimo interesus. Tai itin plati strateginė kryptis, tad siekiama į ją įtraukti ir su ja supažinti kuo daugiau miesto gyventojų.

Bendras miesto ir Darnaus judumo mieste plano tikslas, kad iki 2030 m. po trečdalį keliavimo būdų sudarytų kelionės pėsčiomis, viešuoju transportu bei automobiliu, dar apie 7,5 proc.  – dviračiais, o likę keli procentai – kitomis judumo priemonėmis.

„Šią vasarą Vilnius pristatė visus judumo būdus sostinėje suvienijantį vardą – JUDU. Jis skirtingas judumo paslaugas sostinėje palaipsniui sujungs „po vienu skėčiu“. JUDU šūkis „Po miestą paprastai“ nurodo filosofiją ir paskirtį vilniečiams – suvienyti ir patogesnėmis daryti visas esamas ir būsimas judumo sritis: viešąjį transportą, automobilių eismą, keliones dviračiais, paspirtukais ir kitus judumo būdus, kurie gims mieste“, – aiškina M. Bielinytė.

Šių pokyčių įgyvendinimo ženklu ir tampa JUDU, kuris simbolizuoja sistemiškesnį ir holistinį požiūrį į judumą, ir suvienija visus judumo būdus Vilniuje.

Detaliau su Darnaus judumo mieste planu ir JUDU galite susipažinti: www.judu.lt/vilnius

Įdomu:

  • Šiuo metu Vilniuje skaičiuojama beveik 100 km. kokybiškų dviračių takų. Artimiausiu metu planuojama tiesti daugiau kaip 20 km jungčių, pernai nutiesta virš 15km takų. Iki 2023 m. planuojama nutiesti likusias trūkstamas jungtis ir turėti baigtą pagrindinių dviračių takų tinklą mieste, kad  kuo didesnei daliai vilniečių iš namų iki darbo ir kitur galima būtų nuvažiuoti dviračiu nenutrūkstamai.
  • Be to, per pastaruosius kelerius metus visame mieste įrengta daugiau kaip 2 tūkst. naujų dviračių stovų, prie kurių galima saugiai prirakinti dviračius, šiemet bus įrengta dar keli šimtai.