Kalba ekspertai Rajono problema

Vilniuje – nauja telefoninių sukčių banga

Edvard Blaževič nuotr.

Fiksuojama, jog artėjant šventiniam laikotarpiui sostinės daugiabučių gyventojai vėl sulaukia telefoninių sukčių skambučių. Remiantis duomenimis, 2018 metais Lietuvoje buvo užregistruoti 2783 sukčiavimo atvejai, o iš jų išsiaiškinta – apie 40 procentų. Visgi, kaip šiuo metu yra apgaudinėjami Vilniaus gyventojai ir ką svarbu žinoti, jog nebūtume apgauti? 

Visai neseniai Vilniuje gyvenanti senjorė į savo stacionarų telefono aparatą sulaukė melagingo skambučio, kurio metu nežinomas vyras prisistatė daugiabučių namų administravimo įmonės „Mano BŪSTAS“ atstovu ir pranešė apie artėjančius buto langų patikrinimo darbus.

Kaip teigia minimos įmonės vadovas Mindaugas Genys, paskutiniu metu „Mano BŪSTAS“ darbuotojai gana dažnai sulaukia klientų užklausų, ar langų patikrinimas jų butuose tikrai yra planuojamas: „Tai jau ne pirmas sukčių bandymas pasinaudoti daugiabučius administruojančių įmonių atstovais ir apgaulės būdu patekti į gyventojų butus bei juos apiplėšti“.

M.Genio teigimu, skambučiai apie langų patikrinimą Vilniuje atliekami periodiškai, dažniausiai senyvo amžiaus gyventojams, o didžiausias jų srautas yra fiksuojamas pavasarį ir vėlyvą rudenį. „Mano BŪSTAS“ vadovas atkreipia dėmesį, jog yra pasitaikę atvejų, kuomet telefoniniai sukčiai, apsimesdami įmonės atstovais, skambino meluodami, jog jų mokėjimas įmonei negautas ir jį reikia atlikti tiesiogiai skambinančiam asmeniui.

„Mano BŪSTAS“ visus gyventojus ragina būti budriais ir į nepakliūti į sukčių pinkles. „Apie numatomus darbus savo klientus visada informuojame trumposiomis žinutėmis arba per mobiliąją programėlę „eBŪSTAS“. Taip pat visi mūsų darbuotojai vaikšto su originalia, įmonės logotipais papildyta apranga, gyventojui pareikalavus, jie privalo parodyti mūsų įmonės darbuotojo pažymėjimą. Gyventojų butuose mes nevykdome jokių patikrinimų, nebent tai buvo inicijuota iš paties gyventojo“, – pasakoja įmonės vadovas M.Genys. 

Kriminalinės policijos duomenimis nuo 2019 m. pradžios iki 2019 m. liepos mėn. Vilniuje yra užfiksuoti 139 telefoninių sukčiavimų atvejai – tai apie 20 proc. telefoninių sukčiavimų įvykių tarp visų sukčiavimų. Visgi minėtų sukčiavimų ženkliai sumažėjo – net 117 įvykių mažiau (palyginus su tokiu pačiu laikotarpiu 2018 metais, kuomet fiksuojami 372 atvejai)

Policija apie telefoninių sukčių skambučius ragina pranešti telefonu 112. Pranešę policijai gyventojai gali padėti efektyviau ir greičiau išaiškinti telefoninius sukčius – visi gauti pranešimai yra registruojami, analizuojami, gretinami ir susiejami pagal bendrus požymius.